Burberry

31. srpna 2011 v 19:17 | Alčísz |  .*.Značky * Návrháři * Oblečení.*.

Burberry, v současnosti největší britská značka luxusního zboží, ztělesňuje tradici a kvalitu již více než 150 let.

Když mladý Thomas Burberry otevřel roku 1856 svůj obchod s praktickým oblečením na ven, položil tím základní kámen dnes již legendární značky. Vynálezem gabardénu (1880) započala úspěšná historie podniku, jehož hlavní sídlo je již od roku 1891 na londýnské Haymarket 30.


click for more...


Nezničitelný gabardén se zprvu používal na vojenské pláště, předchůdce klasických trenčkotů. V deštivé Británii si však nepromokavé oblečení brzy oblíbili i civilisté. Od roku 1901 je oblečení od Burberryho označováno dnes slavnou firemní etiketou rytíře na koni třímajícího praporec s latinským nápisem prorsum (vpřed).


A v tomto roce postoupila firma skutečně kupředu, otevřela totiž své prodejny v Paříži a v New Yorku.

První muž na Jížním pólu, Nor Roald Amundsen, byl zároveň prvním nositelem reklamy této značky - jeho výpravu roku 1911 kompletně vybavila firma Burberry, která se tak stala synonymem kvalitního a odolného pánského, dámského a dětského oblečení, jakož i solidně zpracovaných doplňků, například kabelek a deštníků. Charakteristickým znakem této značky je typická kostka v červené, béžové, černé a bílé barvě, která je od roku 1920 chráněna ochrannou známkou.


Značka Burberry byla garancí trvalosti a stálosti a až do 80. let minulého století se těšila velké oblibě. Pak však přišly značné ztráty a rodinný podnik musel projít změnou image, což se podařilo dokonale. Americká manažerka Rose Marei Bravo rozšířila paletu výrobků, přivedla zboží Burberry do maloobchodní sítě a dobyla asijské trhy. Reklamní kampaně s topmodelkou Kate Moss a britskou popovou hvězdou Bryanem Ferrym dodaly značce na popularitě.


V roce 2001 vnesl čerství vítr do Burberry návrhář Christopher Bailey. Klasické trenčkoty oživuje kůží nappa nebo kožešinou a kromě typické kostky více používá jasné svítivé barvy. Jednoduchá elegance je doplněna volány, krajkami a zlatými lemy. Prioritou přitom stále zůstává osvědčené dokonalé řemeslné zpracování. Moto prorsum platí dnes u Burberry více než kdy jindy. V roce 2006, při stopadesátém výročí existence firmy, patřila značka Burberry se zastoupením na čtyřech světadílech k nejvíce ziskovým a expandujícím luxusním značkám světa.


NĚKTERÉ MODELY Burberry





Burberry MODELY NA ČERVENÉM KOBERCI

Leighton Meester - šaty z kolekce Pre-Fall 2011

Selena Gomez - šaty z kolekce Spring 2011

Lara Bingle - šaty z kolekce Spring 2010

Rachel Bilson - kabát z kolekce Pre-Fall 2011

Emma Watson - trenčkot z kolekce Spring 2011

Jayma Mays, Kate Bosworth, Rosie Huntington-Whiteley, Kristen Stewart, Emma Roberts

Módní přehlídka Burberry Spring/Summer 2011

 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama